Het is 22 augustus 2018

22 augustus 2018 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Na een goede nachtrust voor Tom, Job en Goos. En een iets mindere nachtrust voor papa en mama staan we op. Er was snachts iemand van de moskee die aan het zingen was namens het offerfeest, en er was een hond zo hard aan het blaffen dat ze daar het liefst een hotdog van zouden maken. Papa en mama werden daar wakker van, maar de jongens sliepen als een blok. We kregen weer een heerlijk ontbijt met alles erop en eraan. Wat zullen we dat toch missen in Nederland...
Na dit heerlijke ontbijt zeiden we gedag tegen de Nederlanders die we een aantal keer zijn tegengekomen, en ook nu weer op dezelfde plek zaten. Deze zouden eerder vliegen dan wij, en gingen er al vandoor. Wij gingen alles inpakken, ons klaarmaken voor de vlucht en even opfrissen. Daarna was het tijd om gedag te zeggen tegen de mensen van de slaapplek, en er vandoor te gaan. We gingen naar de Lions mountain wandeling en liepen daar naar boven. De wandeling ging als een spiraal om de berg omhoog, waardoor we elke kant van de berg konden zien, en een groot stuk van Kaapstad konden zien. Het was fijn om nog even actief te zijn voor de vlucht, want daar zouden we wel veel moeten zitten. Toen we beneden kwamen gaven we de meneer die op de auto had gepast wat geld en wat hout wat we over hadden. We wilden nog even naar een marktje of naar wat winkeltjes, en reden die kant op. Nadat we waren gestopt om te tanken en nadat Tom wat spullen had ingeslagen voor zijn verjaardag kwamen we tot de conclusie dat de tijd wel snel begon te gaan. Verder waren we een beetje op en leek het ons goed om alvast naar het vliegveld te gaan. Want je weet nooit hoelang het duurt om de auto in te leveren. Terwijl we naar het vliegveld reden, lieten we wat eten achter. We hadden te veel eten en drinken, en hadden in de ochtend wat plastic zakjes met eten klaargemaakt. Dus nu zetten we de plastic tasjes neer, en gaven wat weg aan de mensen die het nodig leken te hebben. Toen we bij het vliegveld aankwamen en onze auto inleverde, Ging dat erg snel, we waren met 10 minuten klaar. We aten wat op een bankje, gaven een voetbal aan een schoonmaker zodat zijn kind lekker kon voetballen, en gingen naar de hal. Het verliep eigenlijk erg soepel, en waren op tijd klaar met alles inleveren. We haalden nog wat lekkers, een souvenirtje voor opa en de oma's. En gingen vliegen... Het laatste stukje Afrika. We vonden het allemaal ergens wel lastig om weg te gaan, en gingen het echt erg missen. Na een lange vlucht naar Istanbul, waarbij iedereen echt erg weinig slaap had, mede doordat het ontbijt om 2 uur was, kwamen we veilig aan in Istanbul. Waar het weer een grote chaos was, op de vroege ochtend was het er erg druk. Nadat iedereen even tanden had gepoetst konden we door naar de volgende vlucht. We waren al in het vliegtuig, maar moesten toen nog 50 minuten wachten op een vertraagde andere vlucht, want er moesten 60 mensen mee van die vlucht. Dat duurde iets langer, zeker omdat veel mensen niet op hun plek gingen zitten, wat toen voor ophef zorgde. Gelukkig gingen we daarna vliegen, en kwamen we veilig aan in Nederland! Alle koffers waren terecht en we konden weer terug met de trein! Terug in Hoorn stond opa op ons te wachten, en toen we thuis aan kwamen.... MAZZELLL, mazzel was erg blij om ons te zien, net als opa, oma, en Roxanne. Ook wij zijn erg blij dat alles zo goed is voorlopen, er geen erg vervelende dingen zijn gebeurd, en we weer veilig thuis zijn. Nu genieten we lekker even na van deze geweldige tijd!

Ik wil papa en mama natuurlijk heel heel erg bedanken voor deze onvergetelijke vakantie!! En ik denk dat mijn kleine broertjes daar hetzelfde over denken. Iedereen heeft het super goed gedaan, en we hebben er echt echt van genoten!! Bedankt!!

1. Robbert en Gonnie:
    24 augustus 2018
    Wat hebben jullie een topvakantie gehad ! Bedankt dat we met jullie mee mochten.
    Geweldig . Blijf er nog heel lang van nagenieten
  2. Paul:
    24 augustus 2018
    Fijn dat Jullie veilig thuis zijn na zo'n prachtige reis.
  3. Louise:
    24 augustus 2018
    Mooi geschreven weer en wat fantastisch dat jullie dit als gezin mee hebben mogen maken.
    Fijn om zo mee te kunnen leven met jullie en vooral fijn dat jullie veilig thuis zijn gekomen met zoveel belevenissen om voor altijd als herinnering mee te kunnen dragen. Prachtig!!!
  4. Naomi:
    25 augustus 2018
    Lieve allemaal, zojuist alle verhalen in één keer gelezen! We zijn zelf net terug van een rondreis door Zweden waar we in het wild een vosje, een eekhoorn een rendier en ook nog een hoopje elandkeutels hebben gezien. Dat vond ik al heel wat, maar na het kezen van jullie fantastische avonturen en verzameling gespotte beesten, klinkt onze opsomming toch een beetje truttig! Maar jullie hebben prachtige herinneringen gemaakt en het is toch wel een heel groot geluk dat jullie dat met zn vijven samen hebben mogen beleven. Echt ontroerend mooi! Bedankt dat we mee mochten lezen en reizen!!