Dinsdag 14 augustus

14 augustus 2018 - Addo Elephant Park, Zuid-Afrika

We stonden om half 8 op. Want we konden pas om 8 uur ontbijten. We gingen weer lekker met eieren en spek ontbijten zoals heel vaak. Het was weer lekker. We vertrokken laat omdat wij heel veel eten en dat duurt lang. Onderweg zagen we al heel snel een soort meerkat. Het bleken er best wel veel te zijn en we reden daarom erg rustig omdat ze anders overgereden kunnen worden. We zagen nog een soort rendier en een heleboel kraanvogels. We zagen ook nog een heleboel cactussen. We kwamen in een stad dat Graaf Reinet hete. Daar gingen we eerst een kerk in dat gemaakt was zoals een Nederlandse kerk om even te kijken. Daarna gingen we de stad in om daar boodschappen te doen en wat kledingzaken in te gaan. Tom job en ik wouden bij een tankstation gaan plassen maar dat kon niet. Na de boodschappen wilden we naar één of andere cactus shop maar dat konden we niet vinden dus gingen we eerst naar een informatiebalie en gingen mam, Tom, Job en ik nog even plassen. Bij de cactus shop waren een heleboel verschillende cactussen buiten de shop en de ingang was niet echt duidelijk dus bleven we buiten. Later kwamen we bij een kortere weg die de TomTom had uitgekozen. Het was maar goed dat we een 4x4 auto hadden. Maar daardoor hoefden we niet nog naar een andere plek waar ze citrusbomen hadden. Ze hadden daar citroenen, sinaasappels en mandarijnen. We waren daar om ongeveer 3 uur. Dus we hadden nog genoeg tijd om een gamedrive te doen. Het park was heel dichtbegroeid dus je zag niet zo heel veel maar uiteindelijk bij een waterplaats zagen we een koedoe, een heleboel zebra’s en een aantal zwijnen. Verderop stond er opeens een olifant op de weg hij viel ons tegen hoe groot hij was. We gingen terug naar de huisjes en daarna gingen we naar een verlichte drinkplaats maar daar was niets te zien. We liepen toen nog een klein olifanten museum in. We gingen terug om te koken en aten heel laat. Om 9 uur was het eten pas klaar. We gingen na het eten afwassen, gamen en slapen.

Goos

1. Paul:
    17 augustus 2018
    Wat heb Jullie weer mooie dieren gezien, en Je hebt een prachtig verhaal geschreven Goos, dank ook voor het plaatsen van de mooie foto's!