Woensdag 8 augustus

8 augustus 2018 - St Lucia, Kwazulu Natal, Zuid-Afrika

We hebben uitgeslapen. Heeeerlijk. De ene werd om 8 uur wakker, de andere om 9 uur. Maar we hebben lekker uitgeslapen, en na een beetje op de WiFi te zitten gingen we ontbijten. Om een uur of 10 vertrokken we naar een soort natuurpark, waar we doorheen zouden rijden naar Cape Vidal. We kwamen om ongeveer kwart over 10 aan bij de poort. Nadat ze wat gegevens van ons wilden en we wat moesten betalen , mochten we door. Vrijwel meteen zagen we een krokodil in het water liggen. Wat een prachtig dier! We hebben hem goed bekeken met de verrekijker en daarna reden we verder. Uiteindelijk besloten we om niet door te rijden naar Cape Vidal. We reden rustig een soort rondje door het park en zagen nog wat enkele dingen. Ook liepen we nog een klein stukje vanaf een parkeerplaats naar het water, waar op een paar medetoeristen na niks te zien was. Uiteindelijk reden we terug naar dezelfde gate als waar we erin kwamen, en daarna reden we terug naar het huisje. Daar hebben we snel wat spullen gepakt en gegeten, waarna we snel weer door moesten om de boot te halen. De boot ging over een meer heen, waar verschillende dieren te zien waren. Er waren ontzettend veel Fransen en Nederlanders. We zagen alweer vrijwel meteen een krokodil. Daarna zagen we ontzettend veel nijlpaarden, wat grote en bijzondere vogels en een paar waterbuffels. En verder nog veel meer nijlpaarden. Vlak voordat we terug kwamen, zagen we nog een hele grote krokodil. De grote boot vaarde er letterlijk naast. Iedereen stortte erop af met zijn/haar camera maar het was wel een prachtig beest. Na de boottocht hebben we nog een kleine vogelroute gelopen. Best mooi, maar er waren alleen geen vogels. We reden terug naar het huisje en gingen daarna uit eten. We kwamen bij Alfredo’s, een Italiaans restaurant. De ene bestelde een pizza, de ander een stuk antilope-vlees. Het eten kwam vrij snel en was heerlijk. Na een lange dag gingen we nog op de WiFi en daarna onder de wol. Het was een mooie dag met veel wilde dieren, maar de Franse toeristen hebben hun reputatie als zeer vervelend weer stand gehouden.

1. Aad en Truus:
    14 augustus 2018
    Wat een verrassing al weer een bericht!! Wat beleven jullie veel !
    Het duiken, zwemmen met de dolfijnen en nu weer de krokodillen.Geweldig ! En wat genieten we van jullie verhalen !
  2. Louise:
    14 augustus 2018