Het begin

22 juli 2018

Dick en ik  hebben altijd graag gereisd. Maar de laatste jaren, vanwege diverse redenen, is er niet veel meer van gekomen. Heerljk kamperen is ook erg fijn maar een aantal jaar geleden kwam toch het plan om weer een reisvakantie te maken, met de kids.

Tom houdt niet van de warmte, we hebben zelf ook wat wensen, dus de aardbol gepakt en rond gedraaid. Rond de evenaar is het dus te warm en waar willen we verder eens naartoe? Afrika en Scandinavië bleven uiteindelijk over.

Ik ben begonnen met Afrika maar aangezien je de hele reis ongeveer een jaartje van tevoren moest regelen, haakte ik af. We gaan meestal gewoon en zien wel waar we uitkomen  dus ik ga niet zo lang van tevoren al afspreken waar we slapen! Het vloog me aan.

Gelukkig was Scandinavië ook geweldig, met de sleurhut zagen we wel waar we heengingen en hoe lang, 6 weken lang, op het gemakkie Denemarken, Noorwegen en Zweden doorkruist.

Maar nu zijn we een aantal jaar verder en Afrika blijft trekken. Ik ben vorig jaar begonnen met zoeken.  Malawi leek me wel wat, maar uiteindelijk ben ik zo'n beetje het hele continent doorgetrokken. Maar het feit dat we toch graag zelf willen rijden, met ons gezin bijelkaar, heeft ons doen besluiten naar Zuid Afrika te gaan. En het prijskaartje was daar ook het meest aantrekkelijk.

De bedoeling was zelf kamperen, hoewel je helaas ook de campings van tevoren moet boeken, te gevaarlijk werd ons gezegd en we durven de gok ook niet te nemen om het niet te doen met een heel gezin. Dus....op zoek naar een auto met van die openklapbare tenten op het dak. Voor 4 personen geen probleem, maar wij zijn met 5!

Hoe dat opgelost is vertel ik morgen of zo.

1. Paul:
    22 juli 2018
    Dag Zeeltjes, heel benieuwd ben ik naar Jullie avontuur.

Dankzij Jullie kan ik een beetje meekijken in een land waar ik niet geweest ben.

Ben ook nieuwsgierig hoe plaatsgebrek wordt opgelost; slaapt er iemand op het dak???
  2. Robbert en Gonnie:
    22 juli 2018
    Wat ontzettend leuk dat wij op afstand deelgenoot mogen zijn van jullie avontuur! Dat is voor mij (Gonnie, de planner) al avontuurlijk genoeg! Wij kijken uit naar jullie verhalen en foto's en wensen jullie een onvergetelijke en waardevolle reis toe met elkaar!!!
  3. Margre:
    23 juli 2018
    Wij zijn begonnen met lezen en nu al vinden we het enorm leuk. Ineens wordt onze eigen reislust weer opgewekt: daardoor veel plezier met verder voorbereiden.
  4. Rutger:
    24 juli 2018
    Ik snap Tom wel. Heeeet. Gelukkig is het in Zuid Afrika winter. Jullie zitten al vrij snel in Kruger park. O wat mooi. Gaan jullie daar ook zelf tussen de dieren rondrijden? Veel zeplier met de familie.