Tent op het dak voor 5?

24 juli 2018

Enthousiaste reacties van jullie al binnen, leuk hoor! Het vervolg van het begin volgt hieronder.

Op een gegeven moment kwam ik in contact met Suid Afrika Reise, en ja hoor, geen probleem om een wagen te regelen waar 5 personen mee kunnen kamperen, 4 op het dak en een soort tent ernaast. Maar, zei hij, je kan ook B&B e.d. doen, slaap je ook op leuke plekken, ontbijt zit er vaak bij en is helemaal niet zoveel duurder. En inderdaad, daar heeft hij een punt, we moeten van tevoren de campings ook allemaal boeken dus die vrijheid van kamperen valt toch al weg, Dan scheelt het ook nog veel tijd en denkwerk als je niet zelf voor je ontbijt hoeft te zorgen en hetzelfde geldt voor iedere keer de boel opzetten en afbreken. Bovendien scheelt het veel gesleep, aangezien het daar inderdaad winter is Rutger, hoeven we nu geen dikke slaapzakken en kussens ed mee. Dus Paul, we hebben het zo opgelost, niks geen kamperen op het dak van een 4 wheeldrive!

Tot nu toe zijn we overigens erg tevreden over Suid Afrika Reise, alles gaat in overleg, ze komen met ideeën en tips (het is een echtpaar die dit doet) en er is van alles mogelijk. Ik had gelezen dat je er mooi kon duiken, ook daar wist hij wel een adresje voor.  Weliswaar een klein stukje Mozambique in, maar dan heb je een prachtplek. Je kan er ook nog zwemmen met dolfijnen vertelde hij. Dit betekent wel een extra kostenpost omdat je de grens over moet. Maar Dick had aan dit avontuur geroken en wilde het niet meer loslaten!

Buiten Suid Afrika en Mozambique rijden we ook door Swaziland, maar Lesotho slaan we over.

Volgende keer iets meer over de plannen die er zijn, want er zijn zoveel mensen benieuwd,  dus alvast wat voorpret komt er nog aan.

1. Paul:
    24 juli 2018
    Wat goed dat Jullie het zo hebben kunnen regelen!! En wel zo comfortabel.

Is het zwemmen met de dolfijntjes in de winter niet heel erg koud??
  2. Aad en Truus:
    26 juli 2018
    Lijkt ons een geweldig goede regeling. Heb je ook Meer contact met de bevolking!