Plan

26 juli 2018

Het plan is dat we komende zaterdag richting Zuid Afrika vliegen. In Istanbul worden we 2 uurtjes gelucht zodat we "fris en fruitig" om 1.40 uur weer verder kunnen.

We worden zondag van het vliegveld opgepikt, het guesthouse is maar 5 kilometer daar vandaan. Het voorstel van het reisburo was om een uurtje later een fietstocht door Sowetho te doen. Dan zouden we naar de andere kant van Johannesburg worden gebracht. Met een gids fiets je dan door Sowetho,  door de sloppenwijken maar ook langs de heel wat duurdere huizen. Maarrrrr, dat gaan we niet doen, lang getwijfeld maar de kosten zijn 60 euro p.p. x 5 is 300 euro! Daar heb ik wat anders voor gevonden, waarover straks meer.

Hoewel een museum na een nachtvlucht pittige kost zal zijn willen we toch proberen naar het Apartheidsmuseum te gaan, iets wat toch echt bij Zuid Afrika hoort.. De volgende dag halen we de auto op en rijden we, links van de weg, naar het Noorden, waar we in Hazywiew 2 nachten zullen blijven. De volgende dag willen we de Panoramara route rijden met o.a. uitzichten, watervallen en de Blyde River Canyon, een kloof va  30 km, de op 2 na grootste kloof van de wereld. Dat zullen we eens na gaan meten 😉. Daarna dus weer terug naar zelfde guesthouse om even bij te komen en te verheugen op het volgende.....

Ik kwam ook ergens tegen dat je daar verderop in de buurt met een ultra light vliegtuigje kan vliegen. De piloot gaat samen met 1 passagier de lucht in,. Er zijn 2 vliegtuigjes dus we moeten wel op elkaar wachten. Dit vind ik helemaal geweldig en ook de rest van het gezin was enthousiast dus mede hierdoor werd het geen fietstocht door Sowetho, maar een vlucht met een ultralightlight.

Diezelfde dag rijden we door naar Balule, een privepark dat verbonden is met het Krugerpark (voor de dieren dan vooral). We gaan een middag- en avondgamedrive met gids doen, inclusief eten. En de volgende ochtend vroeg ook, kijken of we de big daar kunnen vinden, en anders zijn zebra s en giraffes enz. ook geweldig! Na het ontbijt dat we daar krijgen gaan we zelf naar het Krugerpark om te kijken of we zelf ook nog iets kunnen spotten.

Hierna Swaziland, duiken en zwemmen met of zonder dolfijnen (als ze er niet zijn, zijn ze er niet) in Mozambique. Terug in Zuid Afrika gaan we naar Cape Vidal, daar blijven we ook een paar nachten. In de buurt zijn  o.a. wetlands waar krokodillen en nijlpaarden wonen, die willen we d.m.v een boottocht met een bezoek gaan vereren. Ook gaan we kijken of we daar bij een schooltje wat geld af kunnen geven om benodigde materialen te kunnen kopen.

Verder langs de kust naar beneden zijn er meerdere plekken waar we walvissen zouden kunnen spotten, we gaan de bergen nog in, watervallen, stukje tuinroute rijden, Elephant National Park waar ook de big 5 woont, fossielen en grotten, we hebben sowieso voor 1 keer een braai besteld (Zuid Afrikaanse bbq) met o.a. struisvogel. Bij Tsitsikamma kan je prachtig wandelen en bungee jumpen wat de jongens dan zelf moeten regelen. Tom houdt er niet van met zijn hoogtevrees en helaas voor Goos is hij te jong waarschijnlijk....Misschien gaan we nog zeekayakken of mountainbiken en tot slot is er In Kaapstad ook nog van alles te zien en te beleven.

Dit zijn een beetje de plannen, de volgende reisblog zal waarschijnlijk uit Afrika zelf komen. Kijken of het allemaal lukt met Wi-Fi ed.

1. Margre:
    26 juli 2018
    De reis in een notedop. Wat een vooruitzicht hebben jullie. Lekker gevarieerd voor jullie allemaal. Enkele plaatsnamen herken ik nog uit 2005. Als ik foto's zie, zal het weer gaan leven. Ik ben benieuwd hoe het jullie bevalt om een geplande route te rijden. Verrassend.
    Veilige en prettige vlucht(en) alvast en tot in het heerlijke Zuid-Afrika.
  2. Robbert en Gonnie:
    27 juli 2018
    Het programma ziet er geweldig uit. Goede reis en geniet er heerlijk van. We zien uit naar het volgende verslag
  3. Annemieke:
    27 juli 2018
    Aantrekkelijke preview van jullie vakantie, de reis ziet er gevarieerd uit met een hoog te land, ter zee en in de lucht gehalte.
    We gaan jullie blog met veel plezier volgen, behouden reis!
  4. Marcel:
    27 juli 2018
    Hoi hoi, wat een leuk vooruitzicht. Ik zag dat al helemaal zitten om met de fiets te gaan. Grappig dat ik er ook helemaal zin in kreeg. Maar op het laatst schreef je dat jullie dat dus Niet gaan doen, hahaha. Het is een gaaf programma, ik ben benieuwd naar de verhalen