Naar Swaziland

3 augustus 2018

Vrijdag 3 augustus 2018
We stonden om 6:40 op. We pakten onze spullen, de auto weer inladen en dan gaan we weer met de auto. Nu zelf weer op safari. We reden van het bed en breakfast en direct stond daar een groepje zebra’s. We gingen een dirt road rijden. We reden weer verder en boven op een berg stonden olifanten. Daarna zagen we een hele tijd geen dieren. We zagen daarna een heleboel impala’s en koedoe’s. En even later zagen we zelfs een luipaard op de weg lopen daar waren we even aan het kijken maar al heel snel waren er een heleboel andere auto’s die kwamen kijken en het luipaard ging daarom steeds verder de bosjes in. We gingen nog naar wat andere dieren kijken en gingen daarna ergens stoppen om wat te gaan eten. Eindelijk eten. We gaan nog weer
verder rijden en zien weer een heleboel dieren. We zagen een alweer een luipaard! Goos zag hem in de bosjes liggen en mam remde keihard dus daarom stond hij rustig op. We hadden hem daarna een heletijd kunnen bekijken en even later kwam er nog een andere auto. We moesten vanwege de tijd het Kruger park uit. We reden een brug op en zagen een heleboel auto’s staan.
Er vlogen een paar hele mooie vogels. We konden daar niet weg dus moesten we wachten tot er een paar auto’s weg waren. We reden verder naar Swaziland. Toen we wilden tanken bleek er geen benzine te zijn, maar we zagen wel dat de auto lekte dus pap en mam gingen bellen. De jongens gingen naar de KFC we hadden hete kip, was iets te heet. Gelukkig bleek de autopech deze keer gewoon de airco te zijn en na anderhalf uur konden we weer verder. Bij de grens moesten we eerst onze paspoorten laten zien om het land uit te mogen en een stukje verder
moesten we onze paspoort laten zien om Swaziland in te mogen. We reden de bergen in maar het was heel mistig. We reden daarom heel sloom en recht achter de mensen voor ons aan. We wisten de weg niet goed dus moesten nog stilstaan om te kijken waar we heen moeten. Toen we aankwamen regende het een beetje maar het viel mee. Pap en mam kregen samen een kamer en Tom job en ik een kamer. Pap en mam hadden niet echt een leuke kamer dus gingen we bij Tom
job en mij wat drinken. Wij hadden een twee persoons bed en 2 eenpersoons bedden die boven lagen Tom ging in het twee persoon bed en job en ik een allebei een eenpersoons bed. Er was een meertje bij ons huisje en daar zaten kikkers heel hard te kwaken. We gingen nog even rustig aan doen maar gingen daarna slapen.

P.S. leuk al jullie reacties! Maakt het schrijven nog leuker! Helaas kost foto s veel tijd en moeite, wie weet ooit met goed WI-FI??! Groetjes van de Zeeltjes

1. Aad en Truus:
    7 augustus 2018
    Weer een mooie dag Goos en een mooi verhaal!Wat hebben jullie al veel gezien .
    Bijvoorbeeld een lui-paard ,maar wij hebben geen luie- hond.
    Wat heeft Mazzel een energie zeg! Ondanks het hete weer .
    Liefs van ons voor jullie allemaal.( oma Jos vindt het ook heel leuk om het te lezen )
  2. Marcel:
    8 augustus 2018
    Gaaf dat jullie zo veel dieren tegenkomen. Ik kijk al weer uit naar het volgende avontuur.
    Mooie foto's
  3. Jacqueline:
    8 augustus 2018
    Leuk om de verhalen te lezen in Vietnam, dat is weer een hele andere wereld, hier vooral op dit moment heel veel vlinders
  4. Louise:
    8 augustus 2018
    Wauw Goos, ook weer mooi geschreven!!!
    Heb je nu al koedoes gegeten!!!?😘