Zondag 19 augustus

19 augustus 2018 - Hermanus, Zuid-Afrika

Tom is jarig🎁🎉🎊!! We staan om kwart voor acht op. We gaan Toms kamer zingend in. We hebben jammergenoeg geen cadeautjes. Maar wel een bonnetje met belminuten voor Tom om Roxanne te bellen. We gaan weer lopen naar de ontbijtzaal. De struisvogel ging weer raar doen. We aten weer met z’n vijven. Het eten was weer heerlijk. De kok had goed zijn/haar best gedaan. We vroegen wat het was wat de struisvogel deed. Het bleek dat hij dat deed om zijn vrouwtje te beschermen. We liepen terug en gingen we nog even naar de wc, tanden poetsen en gaan. We reden een hele verkeerde route dus duurde de reis een uur langer. We moesten daardoor een heel stuk een durt road rijden. We zagen af en toe 20 km geen huis en daarna een aantal huizen bij elkaar. We reden midden tussen de bergen door. We hobbelde over de weg maar we reden toch aardig door. We kwamen uiteindelijk bij de geasfalteerde weg uit en moesten daarna volgens de TomTom nog 4 uur. We stopten bij een heel leuk tentje. We bestelden wat drinken en een gebaktje om Toms verjaardag te vieren. Ze hadden daar ook een winkeltje, waar we even rondkeken. We reden daarna weer verder. We kwamen aan bij de nieuwe plek en daar kwamen we eerst het hek niet binnen omdat we op het verkeerde knopje drukten. We kregen weer een dubbel en een trippel room. We gingen even ontspannen en daarna gingen we wandelen en we gingen op zoek naar walvissen. Uiteindelijk zagen Tom en ik een vin. Later kwamen er walvissen naar boven. Maar we zagen ook nog andere dieren, met vinnen. We weten alleen niet wat dat voor dieren zijn we denken dolfijnen. We hadden trek dus we gingen naar een pub. Ze hadden daar keuze uit vis, pizza en lam. Het was allemaal heel lekker. Maar iedereen had wel genoeg gegeten, dus we hoefden geen toetje. Maar de ober kwam aan met een schaaltje met 2 bolletjes ijs met een kaars er in. Voor Toms verjaardag. Nadat Tom zijn ijs op had gingen we terug naar het bed en breakfast. Daar gingen we nog een stukje cheese cake eten. De cheese cake was alleen niet heel lekker dus niet iedereen at hem op. Tom, Job en ik hadden te weinig sokken dus gingen sokken wassen in het bad. We wilden ze droog hebben voor morgenochtend dus legden we ze op het kacheltje en was Tom een soort van pannenkoeken aan het bakken met de sokken. Daarna legden we ze op een verwarmd handdoekenrek. Daarna gingen we slapen.

Goos