Het is vandaag 17 augustus

17 augustus 2018 - Calitzdorp, Zuid-Afrika

We stonden redelijk vroeg op en ruimen vast het meeste op. We gingen weer ontbijten in het restaurant en het was echt weer heerlijk. Er was keuze zat, en voor de zoveelste keer was er weer ei met spek. Het was deze ochtend een stuk relaxter eten, omdat het evenement bij het complex voorbij was. Wat natuurlijk jammer was dat er geen dansenden Afrikanen meer waren. Maar wel fijn dat het personeel ontspannender was, en we dus lekker rustig konden ontbijten. Na het ontbijt poetste iedereen zijn tanden, gingen er nog 2 reisverhalen op de site, en konden we weer verder. We hadden vandaag een route met een aantal stops, en zouden dan kijken hoelaat we aan kwamen. Terwijl we onderweg waren kwamen we over de brug waar Job, Goos en mama gebungie jumpt hadden. We kwamen hij een mooi strand met hele gave rotsen, papa, mama en Tom stapten uit en liepen een rondje. Het was erg winderig en er waren veel hoge golven. Het was een mooi uitzicht over de wilde zee. We reden verder en we kwamen daarna bij een meer dat volledig onder water kon staan als het veel regende. Maar wat ook bijzonder aan dit meer was, was dat het een mengeling van zoet, en zout water van de zee was. Na ook deze stop reden we door naar een volgend mooi punt, namelijk uitzicht punt 'the map of Afrika'. We kwamen op een hoog punt in de bergen, waar je prachtig uitzicht had over bergen, bos, zee en rivieren. Het was een mooi uitzicht en gelukkig droog. We reden verder op zoek naar een brug die het vaakst gefotografeerd is van heel Afrika, maar we konden hem niet goed vinden. We zijn nog ergens gestopt dicht bij de zee waar papa mama en Job even een rondje liepen om foto's te maken. Onderweg hadden we afwisselende landschappen zoals bos en bergen, maar ook semi woestijn. Zeker waar we sliepen (kleine Karoo) was semi woestijn, dat betekende veel droogte, s'nachts koud, en overdag warm.
We reden door en kwamen langzamerhand steeds dichterbij het plaatsje waar we heen gingen. Het was al laat eigenlijk, maar we moesten toch wel iets lunchen, want wij eten natuurlijk veel, en hadden toch wel honger op een gegeven moment. We hadden de dag ervoor een goede tip gekregen van een paar Engelsen waar je lekker kon lunchen. Het was een soort privé park, waar een restaurant in het begin stond waar je gewoon heen kon. Het was rond 3 en dat we daar aankwamen en hadden echt een prachtige plek. Het was dicht bij een waterplaats waar de nijlpaarden in lagen, er impalas naast liepen en er vogels te zien waren. We bestelden een lunch en het was echt heerlijk, het was van hoge kwaliteit, het zonnetje scheen en we hadden een mooie plek. Het was een echt Afrikaans plekje met bergen met sneeuw in de achtergrond. Na deze late, maar lekkere lunch gingen we door naar onze slaap plek. We kwamen aan bij een aantal alleen staande huisjes, en een receptie. Er was eerst niemand bij de receptie, maar al gauw kwam een wat oudere mevrouw naar ons toe om ons te helpen. Ze reed met ons mee naar het huisje. Het huisje stond een paar honderd meter van de receptie af. Het was een super oud huisje uit 1888, waar de originele deuren en vloeren nog in zaten. Het was erg ruim en erg sfeervol. We hadden 2 badkamers en ondanks de oude uitstraling voelde het niet oud. De mevrouw kwam samen met een werknemer naar ons huisje om onze braai te installeren. Het was een binnen braai, in een aparte ruimte. Ze dekten de tafel, brachten het vlees en staken het vuur aan. We voelden ons erg verwend. We gingen lekker aan de gemaakte salade, namen wat te drinken en gingen braaien. We hadden lekkere gevulde kip, lamsvlees, beef, en zelfs een stuk struisvogel. Ook was er lekkere groenten voor papa gemaakt en het was echt erg gezellig. Na het heerlijke eten stookten we het vuurtje op, het was namelijk erg koud. Na nog wat lekkers gingen we lekker naar bed.

Ik wil.jullie graag andere keer zien!!